کیمیاکیمیا، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 8 روز سن داره
کمندکمند، تا این لحظه: 8 سال و 15 روز سن داره

دختر یلدا

واکسن 18 ماهگی

1390/4/1 9:29
نویسنده : مامان و بابا
2,538 بازدید
اشتراک گذاری

 

١/٠٤/١٣٩٠:

امروز قراره ببرمش واکسن 18 ماهگی اش را بزنه خدا کنه زیاد اذیت نشه من بیشتر نگرانم

دختر گلم می دونم مثل همیشه صبوری                                 

 

         

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

رايج‌ترين پرسش‌هاي والدين درباره واکسيناسيون کودکان

شما تنها پدر و مادري نيستيد که در روزهاي مقرر واکسيناسيون کودک خود دچار نگراني‌هاي مختلف و گاه بي‌مورد مي‌شويد.
يک ‌سري پرسش‌هاي خاص درباره واکسن‌ها به طور عمومي وجود دارد که به برخي از آنها اشاره مي‌کنم؛‌ مثلا اين که چرا با وجود ريشه‌کن شدن بعضي‌ بيماري‌ها در کشور باز هم ضرورت دارد واکسن به کودک‌تان زده شود؟

در نظر داشته باشيد در دنياي امروز و با ارتباطات وسيع مسافراني که از کشورهاي مختلف جابه‌جا مي‌شوند،‌ امکان دارد بيماري توسط افراد ناقل يا بيمار به کشور ما برسد. به عنوان نمونه در مورد فلج اطفال با اين که ما آن را ريشه‌کن کرده‌ايم اما در کشورهاي همسايه ما (افغانستان و پاکستان) هنوز وجود دارد و معقول است کودکان‌مان نسبت به اين بيماري خطرناک ايمن نگه داشته شوند.
يک مورد شايع ديگر اين است که مي‌پرسيد چرا با بهتر شدن وضعيت تغذيه و بهداشت کشور و پيشرفت‌هاي درماني باز هم مجبوريم اين همه واکسن به بچه‌ها بزنيم؟
در نظر داشته باشيد هيچ دارو و اقدام بهداشتي در طول تاريخ نمي‌تواند به اندازه واکسيناسيون در کاهش بروز بيماري‌ها و عوارض آن موثر باشد. ميکروب‌ها و عوامل بيماري‌زاي عفوني هنوز در محيط هستند و اگر امروز ما مانند سال‌‌هاي قبل بيماري‌هايي چون ديفتري، کزاز، سياه‌سرفه و سرخک را نمي‌بينيم، به دليل واکسيناسيون است.
يکي ديگر از سوالات شايع خانواده‌ها در مورد آن است که چون تصور مي‌کنند نوزادشان ضعيف است، مي‌ترسند با اين تزريق‌هاي مکرر و چند واکسيناسيون آسيب ببيند. به اين افراد اطمينان مي‌دهيم که مطالعات وسيع در مورد اين که کدام واکسن‌ها بي‌خطرند و در عين حال مفيد و هر کدام در چه سني بايد تزريق شوند، حتي اين که تجويز چند واکسن در يک روز مضر نيست و تداخلي با هم ندارند و خطري متوجه کودک نمي‌شود و خلاصه نظم اين برنامه واکسيناسيون، انجام شده است. براي واکسيناسيون حتي تب خفيف و يا اسهال ملايم بلامانع است چون شيوع بالايي دارند و در برنامه واکسيناسيون اطفال و زمان‌بندي آن تاثير مي‌گذارند و از آنجا که اين موارد خفيف روي نحوه پاسخ‌دهي کودک به واکسن‌ها تاثيري ندارد، واکسيناسيون طبق برنامه پيش مي‌رود.
بعضي از والدين معتقدند بدن کودک آنها در اثر واکسن ضعيف مي‌شود و او در معرض بيماري‌ها قرار مي‌گيرد. اين تفکر صحيح نيست. کودک واکسن‌زده به هيچ داروي تقويتي نياز ندارد و در خطر ساير بيماري‌هاي عفوني نخواهد بود چون بيشتر واکسن‌ها از ويروس ضعيف شده يا باکتري‌هاي کشته شده تهيه مي‌شوند و سيستم دفاعي بدن رانسبت به مواجهه‌هاي بعدي آن ويروس يا باکتري آماده مي‌کنند و نه چيز ديگري. بااينکه امکان دارد کودک شما بعد از واکسن تب کند يا در محل تزريق تورم داشته باشد اما اين عوارض بسيار شايع‌اند و بااستفاده از استامينوفن و کمپرس محل تزريق برطرف مي‌شوند و هيچ کدام دليلي براي حذف واکسن مربوطه نيستند.
منبع: www.salamat.com

                      تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دختر یلدا می باشد